Newsy bukmacherskie

Typujemy wyniki Formuły 1 w 2015 roku.

Udostępnij:
FacebookTwitter

Typowanie wyników Formuły 1 na stajnie czy zwycięzce w sezonie 2015 wydaje się być proste.

Dominuje jeden zespół – Mercedes i obaj jego kierowcy w każdym z dotychczasowych wyścigów zajmowali oba miejsca na podium (stan po wyścigu o GP Wielkiej Brytanii). Ta dominacja powoduje, że kursy na zwycięstwa Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga są bardzo niskie. Zdarzają się jednak niespodzianki, na których można naprawdę nieźle zarobić. U wybranych bukmacherów znajdziemy wiele zakładów dotyczących danego wyścigu, na które polecam zwrócić szczególna uwagę.

Od początku sezonu 2014 mamy w Formule 1 dominację jednego zespołu. Mercedes idealnie wykorzystał zmianę regulaminu technicznego. Na 28 rozegranych w tym czasie wyścigów aż 24 wygrali kierowcy Mercedesa. Lewis Hamilton w tym czasie wygrał 16 razy, a Nico Rosberg – 8 razy. Dlatego to Hamilton jest faworytem większości wyścigów i na jego zwycięstwa są najniższe kursy. Mercedes dysponuje najlepszym bolidem i bardzo dobrą parą kierowców. Dlatego wszystkie dotychczasowe ich porażki były niespodziewane. Spowodowały je błędy taktyczne, awarie lub kolizje. Czyli wydarzenia jakich przed wyścigiem nie można przewidzieć. W przypadku kwalifikacji dominacja Mercedesa jest jeszcze większa: wygrali 27 z 28 sesji kwalifikacyjnych w tym czasie.

Typując zwycięzcę wyścigu przez dominację Mercedesa głównie skupiamy się na wyborze między Hamiltonem i Rosbergiem. Kursy na Hamiltona są przeważnie niższe. Polecam typować tego z nich, który wygra kwalifikacje. Jeśli typujemy na żywo podczas wyścigu to trzeba poczekać na pierwsze okrążenia i wybrać tego kierowcę z tej pary, który jedzie wtedy na prowadzeniu. To on według ustaleń wewnątrz-zespołowych będzie priorytetowo traktowany, gdy zajdzie potrzeba wymiany opon, a to da mu dodatkową przewagę.

Przed typowaniem

Zanim pokusimy się o typowanie, trzeba zwrócić uwagę na kilka ważnych czynników, które zwiększą nasze szanse na sukces. Analiza czasów treningów i kwalifikacji jest kluczem do poznania formy poszczególnych zespołów i kierowców na danym torze. Odradzam typowanie wyścigów przed sesją kwalifikacyjną. Miejsca startowe są niezwykle ważne, może zdarzyć się jakaś wpadką naszego faworyta i trudno będzie mu odrobić stracone pozycje w wyścigu. Podczas drugiego treningu kierowcy symulują długie przejazdy pod kątem wyścigu. Warto zwrócić uwagę na zestawienia czasów tych okrążeń, bo często czas jednego najszybszego okrążenia nie jest reprezentatywny. Pod koniec trzeciego treningu symulowane są kwalifikacje. Więc wyniki trzeciego treningu są najlepszą podpowiedzią przy wytypowaniem kwalifikacji.

Formuła 1 ściga się na zróżnicowanych torach, które stawiają przez bolidami i kierowcami różne wymagania. Mamy tory kręte, wymagające większego docisku aerodynamicznego. A także tory na których dominują długie proste – tam najważniejszy jest silnik. Dlatego warto zwrócić uwagę na to jak poszczególne zespoły spisywały się na torach o podobnej charakterystyce wcześniej w tym sezonie. Wiemy, że zespoły korzystające z silników Renault i Hondy będą mieć problemy na torach wymagających dużej mocy silnika. Za to na bardziej krętych obiektach ich wyniki powinny być lepsze. Trzeba zwracać uwagę na pojawiające się informacje z torów. Zespoły cały czas rozwijają swoje bolidy i układ sił ulega mniejszym i większym zmianom pomiędzy kolejnymi wyścigami.

Warto też zwrócić uwagę jak w poprzednich sezonach na danym torze spisywał się kierowca na którego chcemy postawić. Zawodnicy mają różne style jazdy, a więc pewne obiekty bardziej im pasują, a inne mniej. Sprawdzanie historycznych wyników zespołów na poszczególnych torach jest zbyteczne. Zmiany reguł powodują, że bolidy na przestrzeni lat bardzo się od siebie różnią. Liczy się forma z obecnego sezonu.

Kolejny ważny czynnik to pogoda. Gdy jest sucho i słonecznie, to szanse na niespodzianki maleją. Kiedy zapowiadane są opady deszczu to warto zaryzykować i postawić na kierowców, których notowania stoją nieco niżej.

Treningi

Niektóre serwisy bukmacherskie umożliwiają typowanie zwycięzcy poszczególnych sesji treningowych. W każdym weekendzie z Formułą 1 odbywają się trzy sesje treningowe: dwie w piątki i jedna w sobotę. Treningi najczęściej wygrywają w obecnym sezonie kierowcy Mercedesa. Ale w typowaniu treningów są największe szanse na niespodzianki. Szczególnie w razie opadów deszczu. Zespoły F1 mają w ostatnich sezonach tendencję niewyjeżdżania na mokry tor w treningach. Wielokrotnie zdarzało się, że czołowi kierowcy przesiedzieli w boksie cały deszczowy trening. A to powoduje spore szanse na niespodziewanych triumfatorów.

Zakłady nie tylko na zwycięzcę

Wybrani bukmacherzy oferują bardzo dużo zakładów dotyczących jednego wyścigu: który z kierowców z danej pary osiągnie lepszy wynik, który kierowca nie ukończy wyścigu, kto osiągnie najszybsze okrążenie itp.  Szczególnie polecam zainteresować się zakładami na to, czy dany kierowca zdobędzie punkty, ukończy wyścig czołowej szóstce, czy na podium. Kursy w przypadku takich zakładów są wyższe, są też dużo większe szanse na niespodzianki. W obecnym sezonie tylko kierowcy trzech zespołów stawali na podium: Mercedes, Ferrari i Williams. I to na kierowcy z tych zespołów radzę stawiać jeśli chodzi o miejsca na podium.

Im dalej w stawce tym więcej możliwych niespodzianek i zaskakujących wyników. 18 z 20 kierowców zdobywało punkty w obecnym sezonie. Tylko zawodnicy najsłabszego Manora mają nikłe szanse na zdobycz punktową. Dlatego zakłady na to, który kierowca ukończy wyścig w punktach są bardzo ciekawe. Kursy na zawodników ze słabszych zespołów bywają dość wysokie. A biorąc pod uwagę, że często zdarzają się w środku stawki wypadki i jest więcej zamieszania, to grono punktujących zawodników zmienia się z wyścigu na wyścig. Warto zainteresować się takimi zakładami, biorąc pod uwagę wspomniane wcześniej zalecenia.

Zakłady na liczbę bolidów, które ukończą wyścig to po części loteria. Nie można przewidzieć przed wyścigiem kraks, ani awarii bolidów. Teoretycznie im trudniejszy tor, z bandami blisko jezdni, tym łatwiej o wypadki. Ale doświadczenie z ostatnich lat mówi, że nie jest to reguła. Liczba awarii w F1 w ostatnich latach zmalała, mimo skomplikowanych nowych jednostek napędowych.

Podsumowując zakłady na zwycięzcę wyścigu i kwalifikacji w obecnym sezonie są mało zachęcające z uwagi na niskie kursy na faworytów z Mercedesa. Dlatego warto zainteresować się innymi zakładami, których nie brakuje u wielu renomowanych bukmacherów. Stawki są bardzo zróżnicowane, często wysokie, ale aby zwiększyć swoje szanse niezbędne jest prześledzenie wyników treningów i kwalifikacji. Bieżące śledzenie informacji ze świata Formuły 1 również jest bardzo pomocne.

Aktualności ze świata Formuły 1 - cyrkf1.pl

Udostępnij:
FacebookTwitter

Napisz nowy komentarz

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Bonusy i promocje bukmacherskie

Bonusy Bukmacherskie

Przedstawiamy Wam aktualne, wybrane bonusy bukmacherskie oferowane przez bukmacherów online. Aby dowiedzieć się więcej o bonusach, odwiedź nasz poradnik bonusowy.